Camping de la Casa

column Zeeland, Bjorn
Bjorn Amys branchemanager recreatie DELTA / ZeelandNet bamys@delta.nl

Heerlijk drie weken vakantie. Met de ongelofelijke drukte van afgelopen jaar was ik daar wel aan toe. De weersvoorspellingen waren fantastisch en zo hadden we dus drie weken verlof. In tegenstelling tot voorgaande jaren hadden we besloten om eens in ons eigen streek te blijven. Er komen elk jaar duizenden toeristen naar onze streek in Zeeuws Vlaanderen, dus laat ons eens toerist in eigen gebied worden. Zo gezegd zo gedaan. Na alle voorbereidingen op het werk, te denken valt aan, afwezigheid assistent instellen, zowel voor klanten als voor collega’s, voicemail wijzigen, werk overdragen, en vast nog wat vergeten, was de eerste stap, de exchange account verwijderen van mijn telefoon. Geen laagdrempelige afleiding door ‘even’ in de werkmail te kijken. Onze kinderen waren al de zes weken durende zomervakantie begonnen, dus die zaten al lekker in het ritme. Mijn ouders hadden voor het eerst een heel seizoen een strandcabine gehuurd in Cadzand. Deze hadden ze opgevuld met strandspullen, stoelen, speelgoed, koelbox, enz.. Zo konden we prima ’s ochtends bij het eerste zonnestralen lekker buiten op het terras ontbijten met zelf gebakken broodjes, aansluitend met de fiets 15 minuten rijden en we stonden op het strand. Mijn telefoon had ik in een speciaal water en zand dicht hoesje gedaan. (want je wil natuurlijk wel iets mee hebben in geval van nood)
We zaten pal naast een strandpaviljoen, dus een hapje of een drankje was snel en gemakkelijk te halen. Na heel de dag lekker zonnen, zwemmen, rusten en spelen met de kinderen, kortom echt genieten gingen weer op het fietsje naar huis en waren we, in onze strandkleding en met slippers niet te onderscheiden van alle andere toeristen die, niet uit onze streek kwamen. Tijdens vakantie heb je tijd voor andere dingen. Zo werd me ook duidelijk dat ons huidige WiFi netwerk het nogal zwaar had. Ook kreek ik klachten het WiFi bereik in de tuin onvoldoende was. Stap voor stap heb ik mijn gehele netwerk doorlopen en gezocht naar verbetermogelijkheden. Het was snel duidelijk dat 1 centraal WiFi punt niet voldoende was, als je in de tuin wilde verbinden. Nu kon ik mijn WiFi router wel verhangen maar dan was dekking boven weer verdwenen. Toch is het me met een extra accespoint en de router op een andere plaats in het trapgat te hangen gelukt om het gehele huis en tuin met WiFi dekkend te krijgen. Een aantal apparaten die veel data gebruikten heb ik allemaal bekabeld.
Een ander klusje wat ik steeds uitstelde was een goeie back-up inrichten voor al onze foto’s en filmpjes. Er was wel een soort van back-up op een externe harddisk, maar geen realtime cloudoplossing. Door een apparaat toe te voegen heb ik nu mijn eigen private cloud gemaakt en zijn al onze foto’s veilig in een back-up systeem. Zo kunnen we er weer een tijdje tegen aan.
Eenmaal nu weer begonnen merk ik wel dat de toeristen in Zeeland een enorme datahonger hadden die niet elke camping of park even goed kon opvangen. Veel eerder dan vorig jaar zit mijn email al weer vol met vragen over mogelijkheden tot verbetering van het internet voor de gasten. Gelukkig weten ze ons steeds beter te vinden, dus dat komt zeker goed!

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *