Hoe maak je iets wat al goed is nog beter?

column Zeeland, Bjorn
Bjorn Amys branchemanager recreatie DELTA / ZeelandNet bamys@delta.nl

Die vraag stellen we ons regelmatig. Vanuit onze rol leveren we niet rechtstreeks aan de gasten van onze klanten. Hier zit de recreatieondernemer tussen. Hierdoor krijgen we vaak niet de feedback die de ondernemer uit de eerste hand krijgt. Nu de zomer voorbij is schuiven we regelmatig weer aan bij diverse ondernemers om deze ervaringen uit te wisselen. Zoals laatst ook. Samen met een 5-tal campings gingen we open in dialoog. Een aantal was voor de eerste zomer klant bij ons. Deze groep ondernemers heeft een keuze en stap gemaakt qua kwaliteit. In elke chalet of sta caravan bieden ze nu gegarandeerde internetverbindingen aan hun gasten. Wat hen het meeste verbaasd is het vaak uitblijven van grote complimenten. “In vergelijking met voorgaande jaren hoor je geen klachten meer”,Blijkbaar vindt iedereen het maar normaal dat het internet werkt”, “Iedereen accepteert dat een ambulance 15 minuten aanrijtijd heeft, maar als de WiFi 5 minuten niet werkt staat iedereen op zijn achterste poten”. Op zich klinkt het nogal het gechargeerd, maar ik herken er toch wel een kern van waarheid in. Tuurlijk krijgen de ondernemers positieve feedback, maar vaak in mindere mate dan verwacht. Wel is men overtuigd van tevreden gasten. Als we cijfers en gebruik gaan bekijken binnen de campings, zien we een erg groot aantal gebruikers en een enorme afname van bandbreedte. Wanneer we dit vergelijken met onze eigen beschikbare cijfers zien we bijna een verdubbeling van devices en gebruikte bandbreedte. Dat is best heftig en dat allemaal in goede banen leiden gaat niet vanzelf. Achter de schermen zijn wij hier als provider continue mee bezig. Zo wordt komende winter ons gehele netwerk geüpgraded. Vanuit de hoogste netwerklagen tot in elke wijk zal dit op de schop gaan. Deze werkzaamheden zijn geen uitzondering, dit doen we elk jaar. Vaak zijn onze werkzaamheden zelf onzichtbaar en is enkel het resultaat te merken in uw verbinding. Het netwerkdeel in de wijk tot in de woning zelf hoeft niet veranderd te worden. De werkzaamheden betreffen nu enkel bovengrondse apparatuur. Op deze manier blijven we bij en voorop lopen en kunnen we leveren wat u als gebruiker nodig heeft. Dit doen we nu al 20 jaar en zullen dat ook blijven doen. Dit doen we voor niet alleen voor Zeeuwen, maar ook voor alle toeristen. 

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *