BrabantNacht zet Brabant (inter)nationaal op de kaart
Unieke samenwerking tussen de acht iconen van Brabant
Brabant ontdekken tijdens de magie van de nacht, dat is BrabantNacht, een unieke campagne om Brabant nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Acht topattracties in Brabant openen op 17 september 2016 exclusief hun deuren zodat je deze kunt ervaren tijdens de meest mysterieuze en spannende uren. Het event maakt onderdeel uit van een consumentencampagne die start op 7 juli om de Nederlandse, Vlaamse en Duitse toerist te laten zien dat Brabant heel veel te bieden heeft voor een meerdaags verblijf gedurende het gehele jaar. BrabantNacht is een initiatief van VisitBrabant in samenwerking met de Efteling, Safaripark de Beekse Bergen (Libéma), Van Gogh Brabant, ’s-Hertogenbosch, Tilburg, Breda, Eindhoven, Nationaal Park de Biesboch en Provincie Noord-Brabant.
Tijdens deze eerste editie van BrabantNacht werken de acht iconen uit Brabant samen om Brabant nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Een unieke samenwerking waarbij de magie van de nacht het bestaande hoogwaardige vrijetijdsaanbod op een verrassende nieuwe manier presenteert. De Nacht is ook gekozen om meerdaags verblijf te stimuleren.
Bijzondere belevingen
BrabantNacht biedt acht bijzondere arrangementen op unieke locaties in Brabant, mét overnachting. Zo ga je met een zaklamp op Safari of op expeditie met een fluisterboot. Beleef de magie van het Sprookjesbos in het donker, treed in de voetsporen van Van Gogh of maak een wonderlijke klim bij maanlicht. Bezoek een unieke foto-expo in een oude snoepfabriek, ontwerp in één nacht een designstuk of laat je meeslepen op dampende beats tot in het holst van de nacht…Alle informatie over BrabantNacht met de volledige arrangementen staan op visitbrabant.com. De arrangementen zijn – in de dagvariant – gedurende het gehele jaar te bezoeken. Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant: “Het is de ambitie om BrabantNacht jaarlijks te herhalen en groter te maken, zodat steeds meer leisure-ondernemers kunnen aanhaken en Brabant gegarandeerd op de bucketlist van de (inter)nationale toerist staat.”
(Inter)nationale campagne
In de maanden voorafgaand aan 17 september en ook in de maanden daarna wordt een uitgebreide internationale mediacampagne ingezet om het Brabantse vrijetijdsaanbod onder de aandacht te brengen. Tijdens de activatiefase in de maanden juli en augustus toeren zes opvallende rood-wit geblokte objecten door Noordrijn-Westfalen, Nederland en België. Hiermee wordt de potentiele bezoeker van Brabant verrast en verleid om een kijkje in een van de objecten te nemen. Daar zullen ze op een ludieke wijze voor het eerst kennismaken met de iconen van BrabantNacht. Deze fase wordt ondersteund met een (inter)nationale online en social campagne en PR. Nationaal wordt BrabantNacht tevens onder de aandacht gebracht via abri’s en snelwegmasten in Nederland. De ervaringen die de bezoekers zelf vastleggen via social media, worden in het vervolg van de campagne ingezet waardoor het marktbereik van de campagne nog vele malen groter wordt.