De kracht van animatieteams in het digitale tijdperk: Een frisse blik!

In de aanloop naar het vakantieseizoen, waarin veel gezinnen weer uitkijken naar de perfecte vakantiebestemming, speelt de promotie van animatieteams een cruciale rol in de keuze voor een camping of vakantiepark. Ik merk het inmiddels bij mij thuis ook als we over de vakantieplannen praten. “Wat is er te doen op die camping?”, hoor ik mijn oudste dochter zeggen. “Kan […]

Lees meer

“VRIJE TIJD kan krachtige multivitamine van de samenleving worden”

In een wereld waar de scheidslijnen tussen onze werkuren en momenten van ontspanning steeds meer vervagen, is het van cruciaal belang dat we met een kritisch oog kijken naar de evolutie binnen de vrijetijdseconomie. Het is daarom mooi dat Merlijn Pietersma, mijn co-host bij de podcast over toerisme, recreatie en vrije tijd zich tot doel heeft gesteld om hier een […]

Lees meer

Glamping Trends 2024: Wat Staat Ons te Wachten?

Voor 2024 vanaf deze plek aan u natuurlijk de beste wensen aan alle lezers! Als glampingexpert en kenner op dit deel van de recreatiesector, wil ik graag de meest opvallende glamping trends voor 2024 met jullie delen. Deze inzichten zijn gebaseerd op onderzoek en klantgegevens van onze website www.glamping.nl, aangevuld met mijn eigen ervaringen en netwerk. Alle vijftien trends komen […]

Lees meer

De Toekomst van Glamping: Van Camping tot Way of Life

Het is inmiddels zo’n 14 jaar geleden dat het concept van Glamping voor het eerst zijn intrede deed in de recreatiesector. Pioniers zoals Loek van de Loo (toen Vacanceselect, nu Vacanze col Cuore) en Patrick Damen (Toen Luxetenten, nu Campsolutions) brachten een nieuwe accommodaties op de markt: de Safaritent en Lodgetent. Tijdens de afgelopen Glamping2daagse werd er nog hard gesteggeld […]

Lees meer

Vacansoleil est mort. Vive le camping!

Het nieuws over het faillissement van Vacansoleil heeft de reisbranche opgeschud. Voor velen van ons was Vacansoleil een vertrouwde naam, een partner waarmee veel campings – ook in Nederland – jarenlang hebben samengewerkt. Natuurlijk is door de jaren heen hun aanwezigheid op de Nederlandse markt verminderd, maar toch. De blauwe bungalowtent was jarenlang een vertrouwd beeld. Het is natuurlijk jammer […]

Lees meer

De rust na de storm van het hoogseizoen: Een uitgelezen kans om terug te gaan naar de basis

Na maanden van hectische drukte, ontelbare vragen van gasten en een aaneenschakeling van taken, is het hoogseizoen eindelijk voorbij. Misschien voel je nu een beetje zoals ik, de vader van drie jonge dochters van 7, 5 en 1 jaar. Voor mij betekent het einde van de zomervakantie en de start van het nieuwe schooljaar een terugkeer naar een georganiseerder leven. […]

Lees meer

De meivakantie en goed getraind animatiepersoneel

De populariteit van de meivakantie in Nederland als periode om op vakantie te gaan, neemt steeds verder toe. Steeds meer scholen houden de deuren al een week langer gesloten dan wordt voorgeschreven. De meivakantie – ook wel bekend als de tulpenvakantie – is een vakantieperiode, waarop campings en vakantieparken in Nederland goed kunnen inspelen en die erg interessant is. Volgens […]

Lees meer

Gastvrijheid en gastbeleving

Met zoveel aanbod van campings en vakantieparken in Nederland heeft de gast tegenwoordig het voor het uitzoeken. Dit zorgt weer voor kopzorgen bij campingeigenaren en managers, want:  Hoe zorg je ervoor dat je als camping relevant blijft voor jouw doelgroep? Dat je als vakantiepark goede referenties en word-to-mouth krijgt? Marketing lijkt dan het logische antwoord op deze vragen. Maar Reed […]

Lees meer

Online en Live beleving

Als online marketeer in de recreatiesector is het altijd belangrijk om al je marketingactiviteiten vanuit het perspectief van je gasten te blijven bekijken. Vaak zie je dat online marketeers het teveel vanuit hun eigen visie en perspectief benaderen maar komt dat overeen met wat de gasten willen? In de recreatie en vrije tijd sector gaat het immers allemaal om de […]

Lees meer
1 2 3