Een deltaplan voor toerisme

Onlangs werd door de grote toerisme organisaties in Nederland een Detlaplan gelanceerd dat de sector uit de crisis moet halen maar ook direct duurzame stappen maakt. Wil de toeristische sector in Nederland een toekomst hebben, dan moet politiek Den Haag in actie komen en inzetten op een nationaal toerisme-transitieplan. Dit is de visie van vijftien destinatiemarketingorganisaties. In het voorstel pleiten […]

Meer lezen

We mogen weer!

Ik schrijf de titel echt met een positieve vibe. Ondanks dat ik me realiseer dat we er Corona wise echt nog niet zijn, krijg ik dit gevoel wel meer en meer. En met ons ook alle consumenten. Natuurlijk wordt er gediscussieerd over de QR-codes/Corona check app. Maar ik denk dat dit echt de stap naar voren is die we nodig […]

Meer lezen

Personeelstekort

Nu onze branche langzaamaan weer opstart (of voor sommigen al volop draait) horen we steeds meer over tekorten aan personeel. Onze branche kampt net als veel andere branches met een onbalans tussen vraag en aanbod. Veel personeelsleden zijn door de corona crisis ontslagen of vertrokken. Met namen mensen met een laag uren contract, hebben de switch gemaakt naar andere beroepen […]

Meer lezen

Is Corona een ‘blijvertje’?

Het is inmiddels zomer in Nederland en na de diverse kleurcodes en aanpassingen in de beperkingen is iedereen aan het genieten van de zomervakantie. Veel mensen in hun eigen land maar er zijn toch ook mensen die Europa in getrokken zijn. Iedereen probeert de Corona perikelen even te vergeten. Er wordt gehoopt op het succes van de vaccinaties maar de […]

Meer lezen

Op naar de ‘new roaring twenties’

Op het moment van het schrijven van deze column is er net een corona-persconferentie geweest waarin niet veel versoepelingen zaten. De avondklok is wat ingekort maar dat was het dan ook wel…Geen reden om te juichen voor onze branche. Toch voorzie ik betere tijden. Ik verwacht zelfs een tweede ‘roaring twenties’ . De eerste periode vond plaats in de vorige […]

Meer lezen