Imagoschade

voorvoord-jan
Jan W. Olthof Uitgever

De Consumentenbond heeft opschudding veroorzaakt in recreatieland. Onderzochte huisjes zouden niet goed zijn schoongemaakt en vol bacteriën zitten. Het opbouwen van imago rond een merk duurt lang en kost veel geld. Schoonmaak is mensenwerk en dat moet je controleren. Zeker waar het gaat om hygiëne. Alle grote recreatiemerken hebben hiermee te maken. Het enorme aanbod aan huisjes waarbij bezettingsgraden bepalend zijn voor de frequentie van schoonmaak, vergt een nauwgezette schoonmaakplanning en controle. Dat zijn heel veel uren en dus veel fte’s. Een enorme kostenpost dus in de exploitatie. De vraag hierbij is altijd weer ‘regel ik het zelf of besteed ik mijn schoonmaak uit’? Het is natuurlijk doodzonde om schoonmaak sluitpost te laten zijn van een exploitatie. Kortom, imago komt te voet en gaat te paard. Imagoschade voorkomen is beter dan genezen! Parkenmanagers: doe er uw voordeel mee met dit soort onderzoeken en neem uw maatregelen.

Verleden-heden-toekomst
RekreaVakkrant bestaat meer dan 20 jaar. In de loop van de tijd hebben wij veel expertise opgebouwd in de recreatiesector. Uit elk marktonderzoek blijkt weer dat RekreaVakkrant het meeste en best gelezen vakblad in de branche is. Daarom willen wij in de komende edities van dit jaar het vizier op alle grote merken richten om verleden-heden en toekomst van het betreffende merk en de recreatiemarkt met elkaar te bespreken. Alfabetisch ziet het merkenlijstje er als volgt uit: Allure Parken, Droomparken, EuroParcs, Molecaten Vakantieparken, Oostappen Vakantieparken, Roompot Vakantieparken, Succesparken en TopParken. Zeker met de RekreaVakkrant Investeringsmonitor 2018 op zak is het goed om met elkaar vast te stellen hoe het recreatielandschap zich gaat ontwikkelen. Zeker met een blijvend toenemende stroom inkomend toerisme is het voor de branche van belang eenheid in recreatieland uit te stralen. Onder het motto ‘In Nederland is het goed recreëren’ waarbij elk park hun eigen specifieke eigenschappen en gastvoordelen moet blijven etaleren.

Digitaal
Bijblijven in een snel veranderende recreatiemarkt is meer dan noodzakelijk. Zeker in het zoekproces bij de consument. Vinden en gevonden worden blijft de centrale vraag! Als ondernemer moet u die trend volgen en hierbij staat de betrouwbaarheid van de vakinformatie voorop. RekreaVakkrant, site en twitter bieden u dat. Stel uw vizier af op 2018 en volg ons. Het aantal volgers op ons twitter account ‘twitter.com/rekreavakkrant’ stijgt steeds verder. Inmiddels gaan wij over de grens van 3.700 zakelijke volgers! Wie volgt? Op naar de volgende mijlpaal 4.000 volgers. Meldt u ook aan, maar ook op komnunaar.nl!

Namens het RekreaVakkrant-team, op naar een mooi voorjaar en fantastisch recreatieseizoen 2018. Veel leesplezier met deze editie van RekreaVakkrant. Het marketingvakblad voor de totale recreatiemarkt. De volgende uitgave verschijnt 6 april a.s.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *