Marketing en Promotie van Terschelling krijgt nieuwe impuls

De gezamenlijke marketing en promotieactiviteiten van Terschelling, voorheen ondergebracht in de stichting Marketing en Promotie Terschelling (SMPT), komen weer onder regie van de VVV. De VVV Terschelling werkt daarvoor met alle belanghebbende partijen aan een plan om de bestemming Terschelling op een eigentijdse en onderscheidende manier op de kaart te zetten. Ondernemers en eilandbewoners worden in dit proces betrokken en kunnen alvast  hun stem laten horen tijdens de jaarlijkse donateursvergadering van de VVV op dinsdag 17 mei.

Spilfunctie
De VVV Terschelling timmert hard aan de weg om haar nieuwe ambities te realiseren. “Naast de bekende activiteiten als de boekingscentrale en het informeren en adviseren van bezoekers, ontwikkelt de VVV Terschelling zich sinds kort tot de marketingorganisatie voor het eiland”, zegt VVV bestuurslid Jurgen Gross. “Met de benoeming van Tineke Meijer als Sales Manager en Marianne Wildenberg in de nieuwe rol van Marketing en Promotie Manager is hiervoor een belangrijke stap gezet. Zij gaan samen aan de slag om Terschelling naar een toeristische ‘top of mind’ positie te brengen. De VVV Terschelling vervult bij de nieuwe aanpak een spilfunctie en werkt nauw samen met de Terschellinger ondernemers (T.O.V.), Rederij Doeksen, gemeente Terschelling, Staatsbosbeheer en andere belanghebbenden. Samen met alle betrokkenen wordt een nieuwe marketing- en promotiestrategie uitgewerkt die in de tweede helft van 2016 gepresenteerd zal worden. De belangrijkste uitgangspunten daarbij zijn duurzame groei in bezoekersaantallen, bestedingen, zichtbaarheid en de bekendheid van bestemming Terschelling”, aldus Gross.

Blik vooruit
Marianne Wildenberg is per 25 april in dienst getreden bij de VVV als Marketing en Promotie Manager voor Terschelling. “Ik kijk er naar uit om samen met eilanders en ondernemers te werken aan de marketingstrategie en de uitvoering van de campagnes. Het is een geweldige uitdaging om in deze nieuwe functie toegevoegde waarde te creëren voor Terschelling”, zegt Marianne Wildenberg. “Ik wil met alle partijen werken aan een goede en onderscheidende positionering en zichtbaarheid van Terschelling. Maar om te beginnen ga ik luisteren en hoor ik graag welke kansen en wensen er zijn.” De afgelopen 10 jaar werkte ze als interim marketing- en communicatiemanager voor onder andere SAIL Amsterdam, de Huishoudbeurs en de HISWA te water. Haar blik is gericht op de toekomst van Terschelling. “De toekomstige consument is immers anders dan de badgast van vandaag. Met andere wensen en een ander beslissingsproces. Mensen raken geïnspireerd door ervaringen van anderen en luisteren naar de verhalen van vrienden”, aldus Marianne Wildenberg.

Foto: weekblad de Terschellinger.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *