Overtreffen

column Zeeland, Bjorn
Bjorn Amys branchemanager recreatie DELTA / ZeelandNet bamys@delta.nl

De afgelopen weken was het erg spannend. Zowel voor als achter de schermen werd er met man en macht gewerkt om de geplande bandbreedte verhoging van 1 maart te kunnen halen. In de loop van de nacht van 29 februari op 1 maart werden alle WiFi modems in ons netwerk voorzien van nieuwe profielen en bijbehorende nieuwe hoge bandbreedtes. Dit was een vervolg op de intensieve upgrade die achter de schermen gaande was om deze hogere bandbreedtes mogelijk te maken. We bieden, nu als enige kabelaar in Nederland een 400 Mbit/s abonnement aan. Vijf, zes jaar geleden had niemand gedacht dat we dergelijke bandbreedtes ook echt zouden leveren. Wel wisten we dat het mogelijk zou zijn, maar dat het ook in de omvang zoals nu bij mensen thuis beschikbaar zou zijn, ging gebeuren overtrof echt alle stoutste verwachtingen. Ter vergelijk, in Nederland zijn we nu de enige kabel provider met een 400 Mbit/s internet abonnement. Buiten Zeeland beperkt het zich nu tot 200 Mbit/s. Als we over de landsgrens kijken zien we hetzelfde als in de rest van Nederland, in  België is het snelste internet abonnement nu 200 Mbit/s en ook in Duitsland is dat het maximum wat er te krijgen is. We zijn dus apetrots dat we dit bereikt hebben en dat we onze klanten ervan mee kunnen later genieten. De upgrade van de modems hebben we in twee fasen doorgevoerd. Eerst de consumenten en daarna de zakelijke klanten. In het laatste deel van de tweede fase zijn de zakelijke recreatie klanten apart doorgevoerd. De gehele upgrade is volledig volgens planning verlopen en ’s ochtends hadden alle recreatie klanten met WiFi modem een dubbele bandbreedte ter beschikking. Das wel lekker wakker worden zo, ’s avonds ga je slapen met 20 Mbit/s en je wordt wakker met 40 Mbit/s. Althans als je de instapversie van het recreatie internet hebt. Er waren bijvoorbeeld ook accommodaties die van 60 Mbit/s naar 120 Mbit/s gingen. Veel gebruikers hadden niks in de gaten. Anderen zaten er bovenop. Het is toch fijn om vanuit het veld terug te krijgen dat iedereen het erg prettig ervaart en ziet als mooie service. De meeste ondernemers hadden deze upgrade eigenlijk totaal niet verwacht. En dat is nou helemaal mooi, als verwachtingen overtroffen worden.  Want dat zijn tenslotte de momenten die je als prettig ervaart en dan ook voor langere tijd bij blijven. Nu we dit nog voor het seizoen hebben gerealiseerd, kunnen we verder gaan nadenken over wat er nu nog allemaal mee kan helpen met het bedienen van uw klanten. Hoe kijkt u tegen het vraagstuk “televisie, internet en “WiFi” aan? Waar denkt u naar toe te gaan op termijn? Hoe ziet u, uw rol? Wat wenst u te bieden en wat vooral niet? Blijft televisie zoals we het nu nog kennen bestaan? Nee dat niet, maar hoe wenst u het dan vorm te geven? Welke multimedia beleving wenst u te bieden. Een complete opstelling van; radio’s  smart televisies in combinatie met snelle WiFi of concentreert het zich straks allemaal op, door de gasten zelf meegebrachte apparaten zoals tablets en smartphones, waar ze hun eigen content op afspelen? Uiteraard over een snelle WiFi verbinding. We zijn nu druk bezig met het vergaren van informatie uit de markt om onze koers van producten en diensten af te stemmen op uw behoeftes. Laat me weten hoe u erover denkt, wat is uw visie, wat zijn uw wensen, wat wil uw gast, waar loopt u tegenaan? Waar ligt u wakker van? Laat het me weten en wie weet wordt ook uw verwachting in de toekomst wel overtroffen.

close

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *