Hanzesteden Marketing is genomineerd voor de Netwerk Citymarketing Award 2018

Jaarlijks wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche. Er is één prijs, gekozen door zowel de vakkundige jury die haar sporen in de citymarketing verdiend heeft als het publiek tijdens de Dag van de Citymarketing. Hanzesteden Marketing is naast Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing genomineerd voor deze prijs. Tijdens de Dag van de Citymarketing op 6 februari wordt de winnaar bekend gemaakt.

 Het verschil maken in de marketing op basis van een eeuwenoud DNA
Het DNA van de Hanze is: pragmatisch, samenwerken, internationale oriëntatie en een groot portie lef. Waarden die 800 jaar geleden al werden toegepast en nu nog steeds effectief worden ingezet. Zo’n 20 jaar geleden zijn de negen Hanzesteden verbonden door het water begonnen om door samenwerking op basis van deze waarden hun steden gezamenlijk te vermarkten. Sinds 2016 is deze samenwerking ook verrassend succesvol op de Duitse en Vlaamse markt met NBTC Holland Marketing. Hanzesteden Marketing is onderdeel van MarketingOost; het bureau voor stad- en regiomarketing in Oost Nederland.

 Geheim van de Hanzesteden smid
“Het geheim van de smid is simpel; op basis van een sterk, historisch verankerd iconisch thema als de Hanze vermarkten we ons”, aldus Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. “Dat doen we als Hanzesteden Marketing niet alleen, maar samen met de lokale citymarketingorganisaties èn de regiomarketingorganisaties. Daarbij wordt aan de ene kant gebruik gemaakt van het netwerk van landelijke organisaties op gebied van marketing en aan de andere kant wordt gebruik gemaakt van het netwerk van de lokale citymarketingorganisaties. We focussen niet alleen op de marketingcommunicatie, maar belichten we het hele marketingpakket op basis van de visitor journey, waardoor de aanpak breder is dan de vrijetijdseconomie. Hierbij zorgt de verbinding tussen innovatief productaanbod in combinatie met marketingcommunicatie voor een optimale Hanzebeleving. Juist die pragmatische samenwerking zorgt voor een effectieve, kwalitatieve, maar vooral gedragen campagne met verrassende resultaten”.


Hanzesteden verbonden door het water
Hanzesteden zijn in de middeleeuwen ontstaan uit de behoefte om de binnenlandse handel te beschermen en uit te breiden. De Hanzesteden vormen vandaag de dag door hun authentieke karakter en hun (culturele) historie een aantrekkelijke en onderscheidende bestemming. De Hanze is door haar belang voor de culturele identiteit van Europa benoemd tot één van de 33 Culturele Routes van Europa. In Oost Nederland zijn negen Hanzesteden door het water verbonden: Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Hasselt, Kampen, Elburg en Harderwijk. Iedere stad heeft een eigen identiteit en positionering, in een historisch decor en met eigentijdse conceptstores, foodmarkets en festivals. Meer info: www.visithanzesteden.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *