Nationale Horecadag

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakte tijdens de start van de vakbeurs Horecava, bekend dat zij samen met de Nationale Horecadag de eerste landelijke open dag organiseert voor de horeca.  Doel is om er samen voor te zorgen dat zoveel mogelijk horecaondernemers op 21 mei 2019 hun deuren openen voor studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en bestaande horecamedewerkers. Zo werken we samen aan een positief imago van de horeca als werkgever en stimuleren we mensen om in onze branche te gaan of blijven werken.
Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Veel horecaondernemers zoeken extra medewerkers of hebben openstaande vacatures. Daarom is het belangrijk dat we zoveel mogelijk mensen letterlijk een kijkje in onze keuken geven. Ik roep daarom alle horecaondernemers op om mee te doen aan deze open dag en een activiteit te organiseren waar geïnteresseerden aan mee kunnen doen. Dan zorgen we ervoor dat mensen zien hoe leuk en aantrekkelijk het werken in de horeca is. En welke carrièremogelijkheden er bij veel bedrijven zijn. Met deze open dag werken we aan een structurele imagoverbetering van onze branche en daar hebben we de hele horeca bij nodig.”  Initiatiefnemer van de Nationale Horecadag Lennart Maas: “Ik ben hotelmanager in Amsterdam en  ben met dit initiatief gestart omdat ik het belangrijk vindt dat we gezamenlijk laten zien wat werken in de horeca inhoudt. Dat moeten we als horeca met z’n allen doen. KHN is daarom voor mij de perfecte partner. Samen gaan we ervoor zorgen dat mensen in heel Nederland de horeca kunnen ontmoeten: van studenten, bestaande horecamedewerkers, afgestudeerden en gezinnen. Ze kunnen deelnemen aan allerlei verschillende activiteiten, zoals een kookworkshop, een rondleiding of een meet & greet met een chef-kok. Onze slogan voor deze open dag is: ‘Ontmoet de horeca’ en daar gaat het ook echt om. Iedereen is 21 mei a.s. welkom!”

Over de Nationale Horecadag
Nationale Horecadag is het grootste samenwerkingsverband tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen, die met gezamenlijke inzet naar het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca streven en hiermee op de lange termijn de personeelsschaarste te verkleinen. Het dichter bij elkaar brengen van verschillende horeca instanties om onderlinge samenwerking te stimuleren. Horecagelegenheden een additioneel online platform te bieden om hun bereik naar werkzoekenden te vergroten. Hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen. Klik hier voor informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *