Positieve stemming

voorvoord-jan
Jan W. Olthof Uitgever

De positieve ontwikkelingen in het bestedingspatroon van consumenten en het groeiend inkomende toerisme, zorgen voor een positieve stemming in de recreatie en horeca. Dit resulteert in omzetgroei, meer investeringen (zie RekreaVakkrant Investeringsmonitor 2018) en kwaliteitsverbetering. Toch is het voor ondernemers in de sector belangrijk om scherp te blijven en uitdagingen aan te pakken. Het aanbod neemt toe, waardoor de concurrentie sterker wordt. De groei zal daarom niet door elke ondernemer ervaren worden. Het aantal Nederlanders dat de voorkeur aan een vakantiebestemming in het buitenland geeft, neemt toe. Wil de verblijfsrecreatie blijven groeien, dan zullen ondernemers ook moeten focussen op het groeiend buitenlands toerisme. De toename van het aantal buitenlandse toeristen zal ook een positief gevolg hebben voor de vakantieparken. Er is wel sprake van verzadiging in de markt. Hierdoor profiteren bedrijven die zich onderscheiden in de branche (o.a. door uniek aanbod, duurzaamheid) uiteindelijk meer dan bedrijven die een standaard aanbod hebben. Het groeiend personeelstekort zorgt voor onzekerheid bij ondernemers. Deze zorgen uiten zich in strategische keuzes die zij moeten maken, als het gaat om het behoud van kwaliteit en groei.

Verleden-heden-toekomst
Bijblijven in een snel veranderende recreatiemarkt is meer dan noodzakelijk. Als ondernemer moet u de trend volgen en hierbij staat de betrouwbaarheid van de vakinformatie voorop. RekreaVakkrant bestaat meer dan 20 jaar. In de loop van de tijd hebben wij veel expertise opgebouwd in de recreatiesector. Uit elk marktonderzoek blijkt weer dat RekreaVakkrant het meeste en best gelezen vakblad in de branche is. In de komende edities is het vizier gericht op alle grote merken om verleden-heden en toekomst van het merk met elkaar te bespreken. Alfabetisch ziet het merkenlijstje er als volgt uit: Allure Parken, Droomparken, EuroParcs, Molecaten Vakantieparken, Oostappen Vakantieparken, Roompot Vakantieparken, Succesparken en TopParken. Zeker met de RekreaVakkrant Investeringsmonitor 2018 op zak is het goed om met elkaar vast te stellen hoe het recreatielandschap zich gaat ontwikkelen. Zeker met een blijvend toenemende stroom inkomend toerisme is het voor de branche van belang eenheid in recreatieland uit te stralen onder het motto ‘In Nederland is het goed recreëren’ waarbij elk park hun eigen specifieke eigenschappen en gastvoordelen moet blijven etaleren. In deze editie het woord aan Molecaten.

Digitaal
Stel uw vizier af op 2018 en volg ons. Het aantal volgers op ons twitter account ‘twitter.com/rekreavakkrant’ stijgt steeds verder. Inmiddels gaan wij over de grens van 3.700 zakelijke volgers! Wie volgt? Op naar de volgende mijlpaal 4.000 volgers. Meldt u ook aan, maar ook op komnunaar.nl!  Namens het RekreaVakkrant-team, op naar een mooi voorjaar en fantastisch recreatieseizoen 2018. Veel leesplezier met deze editie van RekreaVakkrant. Het marketingvakblad voor de totale recreatiemarkt. De volgende uitgave van verschijnt 11 mei a.s.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *