Recreatie Vakbeurs Hardenberg

Angelique Klar Algemeen directeur Evenementenhal

Veel bezoekers hebben hun weg naar Hardenberg gevonden en hebben de beurs opgezocht om inspiratie op te doen, producten te bestellen en/of hun netwerk te onderhouden – net als ieder jaar…. of toch niet?
De beurs was dit jaar niet alleen een spannend moment voor u, maar ook voor ons als beursorganisator en voor de adviescommissie die ons geholpen heeft deze beurs te vernieuwen. Vernieuwing, daar waren wij allemaal wel aan toe, toen Nico van der Vegt in januari van dit jaar zijn bevindingen over het beurzenlandschap in Nederland via de RekreaVakkrant deelde. Ik weet nog goed dat ik de ingezonden lezersbrief van Nico las en dacht … potjandorie, die man heeft gelijk! Korte tijd later zaten wij gezamenlijk aan tafel en hebben wij gedachtes uitgewisseld. Het moest anders … er moest meer beleving komen en de bezoekers moesten vermaakt worden. Dat moment – daar aan die keukentafel in Nieuwleusen was het begin van een adviescommissie voor de Recreatie beurs.
In de dagen erna kwamen wij in contact met steeds meer partijen en uiteindelijk is er een groep van 5 mensen sinds het begin van het jaar met regelmaat bij elkaar gekomen om ideeën uit te wisselen, afspraken te maken en uit te werken. Geen eenzijdig verhaal, maar ondernemers die willen bijdragen aan het succes van de beurs – uw beurs! Ten grondslag van al deze gesprekken lagen uw wensen en bevindingen, en die van uw bezoekers. Deze informatie hadden wij vanuit voorgaande jaren verzameld en gezamenlijk is er gekeken naar een rode draad in het verhaal. Kwalitatieve bezoekers en meer beleving bleken hierin de kernwoorden. Op deze wijze is de beurs ontstaan, die er in Hardenberg stond. Met een Happy Camping, een aangepaste standbouw, vernieuwde horeca uitgifte punten, een aangepaste bewegwijzering, een parcours in hal 7 en een familiemiddag voor de zelfstandige ondernemer. Mede namens mijn collegae van de beursorganisatie Tom Verbeek en Marit Roddenhof wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om de leden van onze adviescommissie te danken voor hun inzet en betrokkenheid bij dit project! De leden van de commissie zijn: Jan Olthof, RekreaVakkrant, Nico van der Vegt, Refac Recreatietechniek, Suzanne van Ginneken, Designstudio Van Ginneken, Marcel Tap, RECRON en Sander Maassen, BOER Speeltoestellen. Binnenkort gaan wij weer met z’n allen evalueren, want volgend jaar willen wij natuurlijk nogmaals een kwalliteitsslag maken. Binnenkort ontvangt u een evaluatieformulier waarin u uw bevindingen met ons kunt delen – aarzel niet, en draag juist de punten aan die u gemist heeft of waarvan u denkt ‘dat kan beter’! Want alleen met uw feedback zijn wij in staat om uw beurs verder te laten groeien. Alleen als u een goede beurs heeft, hebben wij dat ook.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *