Uit de anonimiteit treden

column-makelaar-Adri

Adri Mijnheer Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars


column-makelaar-Henk-Jan

Henk-Jan Kruidenier Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars

Als wij bij onze klanten komen om te spreken over de mogelijke verkoop van hun bedrijf is er vaak intern al een enorme drempel genomen. De verkoop van het bedrijf wat veelal decennia in bezit is bij de familie daar neemt men niet zomaar afstand van. Intern is vaak al geruime tijd gewikt en gewogen over de overdracht, wellicht binnen de familie of aan medewerkers en diverse opties zijn meermalen besproken. Wij begrijpen als geen ander dat het vervreemden van uw bedrijf een enorme stap is en dat de band welke opgebouwd is met uw gasten en personeel een drempel vormt om er openlijk over te spreken. De kans dat als u uw plannen deelt met derden is aanwezig dat het daarna als een lopend vuurtje over uw terrein heen gaat. Met de angst dat de gasten zullen vertrekken en niet meer terug zullen keren en er onrust komt bij uw personeel. Wij zijn het ontegenzeggelijk met elkaar eens dat in rust een exploitatiebedrijf verkopen zonder ruchtbaarheid de meest ideale is. Hier proberen wij als makelaar ook zoveel mogelijk gehoor aan te geven en in het grootste deel van de gevallen lukt dat ook. Er zit echter 1 grote beperking aan, de doelgroep die hiermee bereikt wordt beperkt zich tot degen die wij kennen en ons weten te vinden. De kans wordt vele malen groter een koper te vinden als u uit de anonimiteit durft te treden. Erg spannend dat begrijpen wij als geen ander, maar onze ervaring is dat de mensen om u heen waaronder uw gasten en personeel hier zeker begrip voor hebben. Het personeel wordt beschermt in hun positie door wetgeving en een potentiele koper zal ook erg zuinig zijn op de gasten die een geldstroom creëren. En let wel direct betrokkenen zijn vaak de beste ambassadeurs van uw bedrijf omdat ze hier met veel plezier werken of verblijven. Ze kunnen ook onbekende mensen in de branche enthousiasmeren om zich te oriënteren in de overname van een recreatiebedrijf. Dan nog maar niet gesproken over talloze ondernemers in uw regio die wel eens gedacht hebben aan een carrière switch maar geen weet hebben van wat er in hun omgeving speelt. In ons werkveld van exploitatie gebonden bedrijven zien wij dat ondernemers schoorvoetend de stap durven te zetten om de verkoop uit de anonimiteit te halen en een breder publiek te benaderen . Onze ervaring is dat dit een tweeledig voordeel heeft, ten eerste geeft het rust bij uzelf want u kunt openlijk over uw zorg van de overname van uw bedrijf spreken, ten tweede wordt de wereld van potententiele klanten enorm vergroot. Uiteraard is het geen garantie voor een snelle verkoop maar de praktijk heeft ons geleerd dat met succes diverse bedrijven in een open markt zijn verkocht, zonder dat dit impact heeft gehad op de bedrijfsvoering. Onze ervaring is dat dit een gewenningsproces is bij de verkoper. Wilt u hier eens over brainstormen, over de voor en nadelen belt u ons gerust want geen geval is gelijk.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *