Investeren met fans!

column-trends-Goof
Oprichter www.vrijetijdskennis.nl, Coördinator track Recreation & Hospitality en HBO-docent Academie voor Toerisme, NHTV.

De afgelopen dagen vond het event voor Disneyfans plaats. De D23 expo. Nou is het al heel wat als je als merk een fanclub hebt maar als jouw fans in samenwerking met jouw bedrijf een meerdaags fanvenenement organiseert waar de tickets in sneltreinvaart zijn uitverkocht dan doe je iets goed. Nou maakt Disney er ook wel iets van….Naast dat er diverse acteurs, tentoonstellingen en natuurlijk exclusieve merchandise wordt verkocht, doen ze nog iets slimmers. Ze vertellen hun fans als eerste alles over de nieuwe producten die er gaan komen. De ene dag staan de bioscoopfilms centraal, de volgende dag de animatiefilms maar ook hun Parks en Resorts mogen op deze dagen hun toekomstplannen aankondigen. En als de uitbreidingen in de afgelopen seizoenen nog niet genoeg waren…kondigde Disney wereldwijd elf grote projecten aan met investeringen van miljarden! Van een tweetal Star Wars Landen en een hotel met dat thema, tot de toevoegingen van achtbanen, een kabelbaan (slechts voor het transport van gasten over het Walt Disney World Resort) en nieuwe restaurants. Deze plannen worden niet alleen met gejuich ontvangen door de fans in de zaal ook de fansites en gewone media weten dat er op dit event nieuws te vinden is. Wat kunt u daar als recreatieondernemer van leren? Denk goed na over of en waar u in investeert. Maar in ieder geval blijven investeren is een must. Vervolgens koetser u fans of vaste gasten. Vertel hen als eerste wat u gaat doen. Geef ze het gevoel speciaal te zijn! De Efteling dit het op dat vlka ook goed. Bij de opening van de nieuwe attractie mochten personeel en abonnementhouders een exclusieve voorpremière mee maken. En dat werkt! Dus ook al investeert u geen miljarden blijf wel vernieuwen en vertel het vooral eerst aan uw fans.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *