Virtueel reizen

In steeds meer branches wordt Virtual Reality tegenwoordig gebruikt. Bijvoorbeeld om de beleving van een game te versterken, om de rechtbankjury terug te brengen naar een plaats delict of als promotie voor concerten en festivals. Neckermann Reizen omarmt dit fenomeen nu ook om mensen vooraf met hun vakantiebestemming en hotel kennis te laten maken.  Het eerste twee minuten durende Virtual Reality (VR) filmpje is te vinden op de website en het YouTube kanaal van Neckermann.nl en is opgenomen in SENTIDO Letoonia Golf Resort. Dit filmpje laat de belangrijkste hot spots in het hotel zien, zoals het strand, zwembad, hotelkamer en het restaurant. Hierdoor kunnen vakantiegangers alvast echt goed rondkijken in  het hotel  en een realistische beeld krijgen van de plek waar ze hun vakantie gaan doorbrengen. In september 2014 begon de reisorganisatie als één van de eerste reisorganisaties in Nederland met het inzetten van drone video’s om zo de beleving van een hotel beter te kunnen visualiseren. De vakantie voorpret kon daardoor al eerder starten, bij het bekijken van de video’s die een helikopterview gaven van een hotel.
Nederland is binnen het reisconcern aangewezen om de VR-pilot uit te voeren. Alle andere landen kijken mee of dit aanslaat bij de vakantiegangers waarna zij het ook kunnen omarmen. Het eerste VR filmpje staat nu live en zal binnenkort verder uitgebreid worden met nog drie andere hotels van de Thomas Cook Group. Als de pilot goede resultaten laat zien zullen er samen met de internationale Thomas Cook groep steeds meer VR-filmpjes van hotels en vakantiebestemmingen beschikbaar komen.

Vakantie voorpret
“De vakantie voorpret begint al bij het boeken van de juiste accommodatie die past bij de wensen van de klant” aldus Michel Dooijewaard, Content Manager E-commerce  van Neckermann Reizen. “Als deze via Virtual Reality opnames van het hotel al een eerste realistische indruk van het hotel kan krijgen draagt dat bij aan het plezier van de voorbereiding op de daadwerkelijke vakantie. Mensen vinden het leuk als ze vrienden en familie kunnen laten zien waar ze naar toe gaan tijdens hun volgende vakantie en als ze terug zijn kunnen ze laten zien waar ze geweest zijn. Alles draait  om inspiratie en experience, om het delen en beleven, en daar spelen wij op deze manier nog meer op in”. Daarnaast is het handig dat  de inspiratie video ook zonder VR-bril goed te bekijken is op een smartphone via bijvoorbeeld de YouTube app of op een computerscherm.  Ook grote retail partners van de reisorganisatie zien de toegevoegde waarde van de VR-filmpjes en gaan hier extra aandacht aan besteden in hun reisbureaus zodat klanten ook daar al de eerste ervaringen op kunnen doen terwijl ze advies inwinnen van de reisspecialisten. Alles bij elkaar zorgt Virtual Reality voor een betere klantervaring.

close

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *