We mogen weer!

Ik schrijf de titel echt met een positieve vibe. Ondanks dat ik me realiseer dat we er Corona wise echt nog niet zijn, krijg ik dit gevoel wel meer en meer. En met ons ook alle consumenten. Natuurlijk wordt er gediscussieerd over de QR-codes/Corona check app. Maar ik denk dat dit echt de stap naar voren is die we nodig hebben.

Herstel is ook wenselijk maar ik krijg het idee dat ook de consument het idee omarmt. Mensen gaan weer besteden aan recreatie en vrije tijd. En men heeft, voor hun gevoel, nog wat in te halen. Velen zullen weer Europa in trekken met het gezien en eerder een vliegtuig pakken. Maar voor de Nederlandse markt ligt de kans bij de korte vakanties, die extra’s. Ook veel vriendenweekenden en familiefeesten zullen worden ingehaald. Leuke dingen doen met het gezin worden ook weer van belang net als het sociale leven van voor de crisis. Ik denk dat de Nederlandse markt zich vooral hierop moet richten.  Denk nog steeds na over hoe u zich kan onderscheiden en zog dat u kwaliteit blijft leveren.

Het is nu ook weer mogelijk om inspiratie op te doen en te gaan netwerken. Echt belangrijke zaken voor u als ondernemer. Investeer (ondanks alle drukte en misschien wel personeelskrapte) hierin echt tijd. Let op wat er gebeurt in de branche, welke trends en ontwikkelingen zijn er. Welke nieuwe innovaties zijn ontstaan en blijven.  Er komt ineens weer een hoop op u af. Ik merk zelf dat het ook weer even wennen is aan deze dynamiek. Om u een beetje door alle mogelijkheden te leiden, adviseer ik u zeker naar de Recreatie Vakbeurs te gaan. Hier ontmoet u collega’s’ ziet u de nieuwste ontwikkelingen en geef ik een presentatie met de highlight  trends van deze ‘after Corona periode’ Kunt u niet? Gaan dan naar een lokale netwerkbijeenkomst, volg de vakmedia en natuurlijk mijn site www.vrijetijdskennis.nl voor een samenvatting. Ik hoop u snel weer live te zien!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *