Investeren voor het nieuwe seizoen. Vergeet uw toeristische plaats niet!

Iedere ondernemer is, als het goed is, continu bezig om het rendement op zijn onderneming te vergroten. Investeringen die daarvoor gedaan moeten worden zijn grofweg in twee categorieën onder te verdelen. Het reguliere onderhoud wat nodig is om de voorzieningen op peil te houden én de zogenaamde vervangingsinvesteringen die jaarlijks terug komen. Het is raadzaam voor deze investeringen een meerjarenonderhoudsplanning […]

Lees meer

Leisureland Nederland

Nu de live events voor onze industrie weer volop bezig zijn, besef ik me hoe breed onze sector is. In het afgelopen jaar sprak ik of was ik aanwezig bij: bijeenkomsten van Hiswa-RECRON voor groepsaccomodaties, vitale vakantieparken en ‘De camping van het jaar verkiezing’ en ‘het leukste uitje verkiezing’, beide van de ANWB. Internationaal was ik bij het eerste internationale […]

Lees meer

De exploitatie van parkbeheer

De afgelopen jaren zijn diverse parken in Nederland herontwikkeld van campingbedrijf naar modern bungalowpark of chaletpark. De strategie daarbij is dat er nieuwe parken zijn gerealiseerd op bestaande locaties. Het verdienmodel daarbij is veelal als volgt; de ontwikkelaar/eigenaar heeft een plan gevormd waarbij via het zogenaamde uitpondmodel een nieuw park wordt opgezet. De wegen en centrumvoorzieningen en veelal de bedrijfswoning […]

Lees meer

MAG DE GEMEENTE MET HAGEL SCHIETEN ?

Belastingplichtig voor de toeristenbelasting is degene die aan natuurlijke personen die niet in de gemeentelijke basisadministratie staan ingeschreven gelegenheid geeft tot het tegen een vergoeding verblijven en overnachten, dat staat normaal in de diverse verordeningen.  De praktijk leert dat desalniettemin lang niet altijd duidelijk is: wie dan de belastingplichtige is. Is dat het uitzendbureau dat de Poolse arbeidsmigranten naar Nederland […]

Lees meer

Online tool voor bevorderen ondernemerschap?

Aanvankelijk was ik zelf best wel sceptisch, moet ik eerlijk zeggen. HISWA-RECRON vroeg ons vorig jaar of we een online tool zouden kunnen ontwikkelen om ‘ondernemerschap te bevorderen’. Gave uitdaging, dacht ik, maar ook: gaat dat werken? Ondernemerschap ‘stimuleren’, dat gebeurt toch vaak aan de keukentafel, op het bedrijf, in gesprek met ondernemers over uitdagingen waar ze tegen aanlopen, in […]

Lees meer

Statistieken 2022

Traditiegetrouw blikken wij terug, als vaste columnist in De Recreavakkrant, op de ontwikkelingen van het afgelopen jaar en de verschuivingen die er in de markt zijn geweest in ons vakgebied. Wij putten daarbij uit onze eigen praktijk en zijn daarmee toonaangevend zijn in de markt. Wij spreken dagelijks recreatieondernemers, iets dat veelal begint in onze taxatiepraktijk waardoor wij ca. 175 […]

Lees meer

VrijetijdsTrends 2023

Het vrijetijdsgedrag van de Nederlander wordt in 2023 met name beïnvloedt door de inflatie. Het is echter opvallend dat de consument nog steeds veel geld uitgeeft aan leisure. Echter letten zij wel op hun budget. Toerisme en recreatie helpen mensen ‘te genieten van het nu’. Door de diverse onverwachte crisissen van de afgelopen twee jaar leven mensen met ‘Carpe Diem” […]

Lees meer

Online en Live beleving

Als online marketeer in de recreatiesector is het altijd belangrijk om al je marketingactiviteiten vanuit het perspectief van je gasten te blijven bekijken. Vaak zie je dat online marketeers het teveel vanuit hun eigen visie en perspectief benaderen maar komt dat overeen met wat de gasten willen? In de recreatie en vrije tijd sector gaat het immers allemaal om de […]

Lees meer

Wat speelt er in de markt! Ontmoet ons!

Voor u ligt de beurseditie van Rekrea Vakkrant traditiegetrouw zijn veel leveranciers en adviseurs van Rekrea Vakkrant vertegenwoordigt op de Rekrea Vakbeurs in Hardenberg. De ultieme plek voor ons om te brainstormen met onze klanten over alles wat zich afspeelt in onze branche. Wij zullen traditiegetrouw dan ook weer te vinden zijn in onze eigen stand 602 en zien u […]

Lees meer
1 3 4 5 6 7 35