Het onbenutte potentieel van de reis naar recreatieparken: het uitbreiden van de customer- of guest journey

De customer journey of liever gezegd, guest journey, het is maar net met welke bril je naar je gasten kijkt, is een cruciaal aspect voor leisure-organisaties zoals musea, thema- en vakantie-parken en dierentuinen. Echter, de reis naar het park zelf wordt vaak over het hoofd gezien als een belangrijk onderdeel van deze journey. Dit onbenutte potentieel biedt een unieke kans […]

Lees meer

Verwachtingsmanagement

Sommige dingen zijn erg logisch als je er aan denkt. Toch blijkt het in de praktijk soms lastig. Afgelopen Paasdagen bracht in door vlak bij Deventer. Samen met een groep vrienden hadden we na lang zoeken (online) een ‘bungalow’ gevonden die 10 personen kon huisvesten. Foto’s van de accomodatie zagen er goed uit. Nieuw en modern interieur en een lange […]

Lees meer

Huwelijkse voorwaarden

In mijn praktijk werd ik recentelijk weer geconfronteerd met een situatie waarin een man en een vrouw in 1996 in het huwelijk waren getreden. Bij het sluiten van het huwelijk hadden partijen besloten te gaan trouwen onder het maken van huwelijkse voorwaarden. De man was ondernemer.  Hij had de onderneming ooit tegen niet al te zware condities overgenomen van zijn […]

Lees meer

Veranderingen door de jaren.

Dit jaar ben ik alweer 35 jaar makelaar en taxateur, waarvan 25 jaar specifiek in de Leisure branche. Dit zijn van die momenten waarop je terugblikt en dat wilde ik in deze column graag doen. Wat is er in deze jaren zoal veranderd? Daarbij gaat het in ons vak uiteraard om ingrediënten die de waarde van het bedrijf beïnvloeden. Veel […]

Lees meer

De meivakantie en goed getraind animatiepersoneel

De populariteit van de meivakantie in Nederland als periode om op vakantie te gaan, neemt steeds verder toe. Steeds meer scholen houden de deuren al een week langer gesloten dan wordt voorgeschreven. De meivakantie – ook wel bekend als de tulpenvakantie – is een vakantieperiode, waarop campings en vakantieparken in Nederland goed kunnen inspelen en die erg interessant is. Volgens […]

Lees meer

Kleur bekennen

Ik ga het met u hebben over de Leefstijlvinder. Misschien heeft u hier nog nooit van gehoord? Misschien werkt u er al lang mee en bent u heel enthousiast (of juist niet)? Misschien gelooft u er helemaal niet in, dat denken in ‘hokjes’ als het gaat om doelgroepen. Ik kan me al uw reacties voorstellen, maar ik hoop u toch […]

Lees meer

Gastvrijheid en gastbeleving

Met zoveel aanbod van campings en vakantieparken in Nederland heeft de gast tegenwoordig het voor het uitzoeken. Dit zorgt weer voor kopzorgen bij campingeigenaren en managers, want:  Hoe zorg je ervoor dat je als camping relevant blijft voor jouw doelgroep? Dat je als vakantiepark goede referenties en word-to-mouth krijgt? Marketing lijkt dan het logische antwoord op deze vragen. Maar Reed […]

Lees meer

Verleng de gastbeleving

In onze industrie draait alles om de beleving. Een ‘containerbegrip’ voor alle diensten en services die u als ondernemer levert. Vaak vragen professionals wel door. Zij willen weten hoe bouw ik die beleving dan? Wat kan ik allemaal doen om die zogenaamde experience te creëren? Er zijn veel facetten die een rol spelen. Het concept (is dat tot alle ‘haarvaten’ […]

Lees meer
1 2 3 4 5 6 35